zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Weinig bedrijven gebruiken input van klanten optimaal



Rond de 50% had vooral problemen met het integreren van multipele VOC-data om prioriteiten te kunnen bepalen, het verband tussen VOC en financiële resultaten aan te tonen, VOC en VOE (voice of employee) te integreren, precieze verbeterpunten aan te wijzen en actieplannen op basis van VOC te implementeren. Hieruit leiden de onderzoekers drie strategieën af.

1) Kies een uniforme set klantervaringscategorieën en gebruik die consequent bij alle bronnen van VOC. Dat kan bijvoorbeeld door de resultaten van marktonderzoek te combineren met verkoopgegevens uit de CRM-database. 2) Zorg ervoor dat VOC-data standaard gelinked worden aan bedrijfsprocessen en –resultaten, zoals marktgegevens en omgevingsfactoren, maar ook personeelsaspecten en andere interne bedrijfsgegevens. 3) Implementeer een formeel vertaalproces van VOC naar te ondernemen actie.

Bron(nen):
Marketing Management (december 2008)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10