zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Diverse Amerikaanse bedrijven sluiten contactcenters in India



Tegenwoordig leggen taalinstructeurs bij Indiase contactcenters de nadruk op een neutrale vorm van Engels. Het is niet meer nodig om te doen alsof de klant wordt doorgeschakeld met een landgenoot, want een aanzienlijk deel weet toch wel dat telefoontjes in een lagelonenland terechtkomen. Outsourcingsbedrijf WNS in Mumbai onderwijst medewerkers tevens in basis-etiquette, zodat ze beleefd kunnen communiceren met klanten. Als ze bijvoorbeeld de deurbel horen gaan, vragen ze de klant of hij eerst de deur wil openen.

Vinod Shetty, advocaat en gespecialiseerd in belangenbehartiging voor werknemers, denkt dat de uittocht van enkele Amerikaanse bedrijven weinig schade zal veroorzaken. India heeft het grootste percentage jongeren ter wereld dat bereid is om voor een schijntje te werken. Zodra de Amerikaanse economie herstelt zullen meer bedrijven weer outsourcen in India.

Bron(nen):
Outsource Magazine (november 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10