Vooral Zwitserleven (het Zwitserlevengevoel) en Ohra (de `bom in eend`-commercial) krijgen lovende reacties. Wel moeten beide verzekeraars twee banken laten voorgaan in de top-10: ASN Bank en Triodos. 86% van de uitingen over deze banken is positief. De rest van de top-10 bestaat alleen uit verzekeraars: Ohra (72% positief), Zwitserleven (68%), Allsecur (58%), FBTO (56%), InShared (54%), Centraal Beheer (53%), Interpolis (52%) en Reaal (50%).
`Succesvolle campagnes van Ohra en Allsecur krijgen online veel waardering. Verder lijken verzekeraars beter in staat in te spelen op de behoefte van klanten. Vele onderzoeken tonen aan dat de genoemde organisaties als goed en klantvriendelijk uit de bus komen. Deze resultaten worden in sociale media veelvuldig gedeeld.`
FBTO wordt positief beoordeeld op innovatie en het platform Onderling.nl. `Dat FBTO het eigen beleid deels uit handen geeft, wordt gewaardeerd.` Van de onderzochte uitingen was bijna twee derde afkomstig van Twitter.