zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Uitzendbureaus strijden om wie de grootste is



De drie uitzendgiganten hebben samen een omzet van zo`n 47 miljard euro, tegen nog bijna 35 miljard euro tien jaar terug. De groei is grotendeels het gevolg van overnames en nauwelijks autonoom. Het traditionele uitzendwerk staat onder druk. Van elke euro hield Adecco vier jaar geleden nog 19 cent over, tegen nu nog 17 cent. De marges zullen naar verwachting verder dalen. Manpower laat al weten zich meer te richten op de hogere dienstverlening.

Uitzendbureaus scoren meer op inhouse contracten. Bij dergelijke volumeafspraken, meestal met grote afnemers van flexarbeid, wordt minder per uitzendkracht verdiend, maar er wordt wel als eerste aan de bureaus gedacht als er flexkrachten nodig zijn. In de VS is dit concept onder de naam `managed service provider` (MSP) bekend. Verschillende uitzendbureaus bouwen hun eigen MSP-activiteiten verder uit.

Bron(nen):
Management Team (4-11-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10