zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Schoonmaakbedrijven lijden onder thuiswerken en flexplekken



De topman stipt aan dat meer dan 1 miljoen m2 aan kantoorruimte leeg staat. Een klant van Asito, een verzekeringsconcern, had eerst 50.000 m2 tot zijn beschikking. Tegenwoordig redt deze klant het met 22.000 m2. Daarnaast verlagen opdrachtgevers de frequentie van het schoonmaken, bijvoorbeeld van vijf naar drie keer per week. Schoonmaakbedrijven verwachten dat het volume dit jaar daalt met 2% tot 3%.

De bedrijven kunnen zich niet vinden in de manier waarop aanbestedingen plaatsvinden. Schoonmaakbedrijven worden op tientallen factoren beoordeeld en worden tegen elkaar uitgespeeld. Willem Jansen Verplanke, verbonden aan Lucas Berger te Arnhem, moet iemand twee weken vrijmaken om het papierwerk omtrent aanbestedingen in te vullen.

Bron(nen):
Het Financieele Dagblad (4-11-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10