zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Marketeers moeten meer focussen op de C in Chief Marketing Officer



Marketeers die hun eigen carrière en de marketingstrategie van hun onderneming willen bevorderen moeten beschikken over drie essentiële vaardigheden: op het gebied van marketing, interpersoonlijk en cross-functional. Marketingvaardigheden worden aangeleerd door opleiding, training en ervaring. Zij maken een optimale marketingstrategie, productontwikkeling, prijsstelling, reclame en distributie mogelijk.

Interpersoonlijke vaardigheden, ook wel emotionele intelligentie genoemd, bestaan uit connecties door de gehele onderneming en vereisen dat marketeers kunnen luisteren, informatie kunnen distilleren, overtuigend kunnen communiceren en zichzelf en hun ideeën kunnen verkopen. Cross-functional vaardigheden zorgen ervoor dat de eigen inzichten breed gedragen worden in de rest van de organisatie. Samenwerking is daarbij cruciaal.

Bron(nen):
Marketing Management (Najaar 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10