zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Tijdelijke, oppervlakkige band met merk vervangt merktrouw



Nu klanten veel minder emoties voelen jegens een merk, moeten marketeers inspelen op de nieuwe, tijdelijke en oppervlakkige relatie die mensen met merken aangaan. Dat kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door te proberen als enig mogelijke keuze over te komen, door de eerste te zijn, of door de concurrenten te ondergraven. Ook een mogelijkheid is klantentrouw te kopen door relatieprogramma`s, al is ophouden met zo`n programma dan nauwelijks meer mogelijk zonder klantverlies.

Verder kan de marketeer het switchen van merk gemakkelijk maken, of informatie bieden die switchen logisch maakt en de risico`s minimaliseert. Ook speelt de invloed van wat anderen van ons denken een belangrijke rol in het keuzeproces en ook daarop kan ingespeeld worden. Ten slotte kunnen logistieke voordelen de keus voor een merk vergemakkelijken.

Bron(nen):
Marketing Management (Najaar 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10