zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Traditionele autoverzekering ongeschikt voor elektrische auto`s



Doordat elektrische auto`s technisch heel anders in elkaar zitten dan brandstofwagens, ontstaat er een geheel ander risicoprofiel - en niet alleen voor bijvoorbeeld een autoverzekeraar, maar ook voor een hulpverlener, passagier of bestuurder. Wat gebeurt er bijvoorbeeld met het batterijpakket (dat zich tussen de passagiers in bevindt) bij een kop-staartbotsing? Blijft dat op zijn plek? En wat gebeurt er als de bestuurder bekneld raakt? Om de elektriciteit te deactiveren is speciaal gereedschap en een monteur nodig. Het betreft kennis die niet alle brandweerkorpsen in huis hebben. En dat is riskant met kabels waarin de stroom kan oplopen tot 600 volt.

Ander vraagstuk: wie is aansprakelijk voor schade opgelopen tijdens het laden van de auto? Is dat de netbeheerder, de fabrikant, de eigenaar van de laadfaciliteit of de leverancier van de kabels?

Bron(nen):
Verzekeringsblad (13-10-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10