zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Ambush marketing is goedkoop maar riskant



Het is allicht niet wijs om de grenzen van het toelaatbare te overschrijden. Bedrijven die menen dat hun rechten zijn aangetast, kunnen naar de Reclame Code Commissie stappen. Toch zijn er genoeg legale ambush-tactieken. Bijvoorbeeld door te adverteren rond uitzendingen van een evenement. Dat is goedkoper dan sponsoren, terwijl consumenten het merk toch met het evenement associëren.

Ook kunnen acties zoals gratis tickets weggeven worden georganiseerd. Ook daardoor ontstaat een associatie tussen merk en evenement.


Bron(nen):
Marketing Rendement (oktober 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10