zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Uitzendorganisaties investeren in opleiden



Van kleine uitzenders tot grote multinationals, elke uitzender biedt opleiding en ontwikkeling. Dat is overigens niet geheel vrijwillig: volgens de cao van de ABU moeten alle intercedenten sinds 1 januari 2011 het examen uitzendmedewerker halen. Maar er zijn ook andere redenen: voor kleine bureaus is het bijvoorbeeld een manier om meer kennis binnen te halen en de retentie van het personeel te bevorderen. Het is ten slotte ook een kwestie van professionaliteit. Uitzenders hebben in de regel voor hun meer ervaren werknemers en managers een hele infrastructuur aan trainingen en opleidingsmogelijkheden, al dan niet vorm gegeven in een programma.

De meeste trainingen zijn niet vrijblijvend en het merendeel van de uitzenders meet de return on investment. Investeren in training en ontwikkeling blijft echter een heet hangijzer, de flexbranche is er immers eentje waar het verloop onder personeelsleden hoog is.

Bron(nen):
Flexmarkt (oktober 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10