zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Strategie is in ongenade gevallen



Uit onderzoek van Volberda blijkt dat de planningshorizon van Nederlandse bedrijven de afgelopen decennia steeds korter is geworden. Managers richten zich meer en meer op de korte termijn doordat de omgevingsdynamiek zo is toegenomen. Dat is volgens Volberda juist een reden om een strategie te hebben. Een strategie mag echter niet rigide zijn, maar moet eerder `gepland flexibel` zijn. Bedrijven denken nu te veel economisch, en zouden meer interdisciplinair moeten denken, aldus Paul de Ruijter, adviseur en opsteller van strategische scenario`s.

Volgens De Ruijter moeten bedrijven dus niet alleen naar de markt kijken, maar ook naar politieke ontwikkelingen en spanningen. De Ruijter voorziet een tweedeling tussen bedrijven die op de korte termijn gericht blijven en bedrijven die zich middels scenario`s voorbereiden op langetermijnontwikkelingen.

Bron(nen):
Intermediair (28-10-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10