zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

ConsuWijzer viert lustrum



Bij het loket werken 30 medewerkers die praktisch advies geven over consumentenrechten. De kennisbank en de verschillende backoffices waarover het loket beschikt, zijn afkomstig van de drie autoriteiten die achter ConsuWijzer zitten: dit zijn de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post- en Telecommunicatie autoriteit (OPTA). Dit drietal gaat overigens per 1 januari 2013 samen onder de naam Autoriteit Consument en Markt. De vijf meest voorkomende vragen die medewerkers van ConsuWijzer krijgen, hebben betrekking op misleidende en agressieve verkoop van bedrijven, garantie en non-conformiteit, rekeningen en betalen, online kopen en ongewenste abonnementen en contracten.

Bij een klacht of probleem adviseert ConsuWijzer eerst contact op te nemen met het bedrijf, zaken op papier te zetten en het bedrijf een aangetekende brief met de vervolgstappen te schrijven. Pas daarna moeten meer drastische stappen gezet worden.

Bron(nen):
Telecommerce magazine (oktober 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10