zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Sponsors moeten sponsoring meer als investering dan als aankoop zien



Het verschil is dat een koper iets ontvangt met een beperkte gebruiksduur en voor een specifiek doel. Een investeerder zoekt echter naar een maximaal rendement en zal hiertoe op meerdere manieren met de gesponsorde organisatie willen samenwerken. Om er achter te komen of zij investeerders dan wel kopers zijn, zouden bedrijven drie vragen moeten beantwoorden.

Ten eerste: wat heeft de gesponsorde organisatie nodig en met wie en hoe kan dat het beste gerealiseerd worden? De term sponsorstrategie zou in feite uitgebannen moeten worden. Ten tweede: betrekken we onze doelgroep voldoende bij de sponsoractiviteiten? Ten derde: meten we de resultaten goed? Sponsoring is geen reclame met meetbare parameters als bereik en frequentie.

Bron(nen):
Advertising Age (24-10-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10