zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Employer branding leidt tot soepelere recrutering



Hij nuanceert dat employer branding geen hr- en ook geen marketinghype is. Hij beschrijft het als strategische managementtool, gericht op het werven en behouden van talent. Een sterk employer brand begint bij een audit van de onderneming. Via interne en externe research moet duidelijk worden wat de onderscheidende krachten van de organisatie zijn en wat de perceptie is van het huidige brand. Daarna moet gekozen worden welke propositie gekoppeld wordt aan het employer brand en welke kanalen het best ingezet kunnen worden.

Uit onderzoek van EBI blijkt dat 41% van de bedrijven een employer branding-strategie heeft en dat 33% bezig is met de ontwikkeling daarvan. Bedrijven die employer branding negeren kunnen minder snel rekruteren.

Bron(nen):
Adformatie (special Werk, 21-10-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10