zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Servicelevel heeft geen invloed op klanttevredenheid



Het onderzoek van Hospitality Consultants richtte zich op de Optimale KostenKlanttevredenheid Ratio. De onderzoeksvraag luidde: hoe valt klanttevredenheid te verhogen tegen verlaagde of gelijke facilitaire kosten? Het onderzoek werd uitgevoerd onder bedrijven als Nike EHQ, EQUENS SE, SNS Reaal en het Deventer Ziekenhuis, waar de invloed van harde en zachte factoren op klanttevredenheid in kaart werden gebracht. Het onderzoek toonde aan dat een reductie van de schoonmaakfrequentie geen significant negatief effect had op de mate van klanttevredenheid.

De zachte factoren bleken daarentegen wel een effect te hebben op de klanttevredenheid. Onder zachte beïnvloedingsfactoren wordt verstaan gedrag, communicatie en zintuiggerelateerde aspecten als kleur, geur en geluid.

Bron(nen):
Facto Magazine (oktober 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10