zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Markt voor biologische zuivel blijft groeien



Vergeleken met tien jaar geleden geeft de consument meer uit aan medische diensten en welzijnszorg, terwijl minder wordt uitgegeven aan woninginrichting, huishoudelijke artikelen en lederwaren en schoeisel. Hoewel de uitgaven aan voeding gelijk blijven, verschuift het accent van de bestedingen van out of home naar thuis en van speciaalzaak naar supermarkt en service prijsvechter. Er is een toename naar huis- en budgetmerken. Er wordt meer gezonde voeding gekocht door 35% van de consumenten, terwijl 63% evenveel gezonde producten blijft kopen. Met een jaarlijkse groei van 10 tot 12% blijft biologisch een groeimarkt. In de zuivel vormen biologische melk en karnemelk met 7,2% een van de productcategorieën met het hoogste aandeel biologisch. Van de yoghurts heeft biologische yoghurt een aandeel van 6,4%.

Blijkens het rapport zijn het vooral alleenstaanden die de keuze maken voor biologische en milieubewuste producten. Gezond en duurzaam groeit jaarlijks met 12%.

Bron(nen):
Zuivelzicht (13-10-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10