zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Het geven van een relatiegeschenk: ga niet over een nacht ijs



Een relatiegeschenkje hoeft niet duur te zijn - een leuke gadget met het bedrijfslogo of contactgegevens volstaat al ruimschoots. Naast nuttig, moet een geschenk ook een zekere kwaliteit hebben en niet na een of twee keer gebruiken stuk gaan - dat zegt immers genoeg over wat u over hebt voor uw relaties. Na forse tikken te hebben gehad van de crisis krabbelt de relatiegeschenkenbusiness weer wat overeind: er wordt weer meer uitgegeven aan het meer luxueuze cadeau en de duurdere merkartikelen. Maar ook aan moderne gadgets zoals i-pads en e-readers. Deze cadeaus zijn vooral populair onder internationale en belangrijke zakenrelaties. Opmerkelijke trend in relatiegeschenkenland zijn maatschappelijk verantwoorde en duurzame geschenken.

Bij dit laatste moet gedacht worden aan tastbare cadeaus waarmee de ontvanger een goededoelenorganisatie ondersteunt, donaties aan het goede doel, een schrijfblok van gerecycled papier of een bureaulampje op zonne-energie.

Bron(nen):
Management Support (september 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10