zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Merkgerelateerd app kan merkloyaliteit versterken



Bedrijven die een customer medium via een app willen realiseren moeten als doel hebben: het stimuleren van de verkoop, informatievoorziening, merkherkenning, imagoverbetering en de creatie van waardering en goodwill. Een merkgerelateerde app moet aan deze voorwaarden voldoen. Het uitbrengen van een merkgerelateerde app heeft blijkens onderzoek een positieve invloed op de merkloyaliteit. Naarmate consumenten een merkgerelateerde app vaker gebruiken, zijn ze tevredener over het merk, hebben er meer vertrouwen in en ervaren een positief merkgevoel.

Deze factoren hebben op hun beurt een positieve invloed op de loyaliteitsattitude ten aanzien van het merk, en dat geeft de organisatie de juiste onderbouwing van de uitgaven die gedaan zullen moeten worden om een app te ontwikkelen. Ten slotte moet de app ook gebruiksvriendelijk en laagdrempelig zijn, de juiste informatie bieden en interactief zijn.

Bron(nen):
Marketing Rendement (augustus 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10