zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Service design is nieuwe onderscheidende factor



Klanten wensen interactie met een dienstverlener voor ze een dienst kopen. Ze willen weten of het bedrijf een op de persoon afgestemd aanbod heeft en of het bedrijf authentiek is: of het is wie het zegt te zijn, hoe de interactie met de klant ook plaatsvindt.

Volgens Richard Neville, chief strategy officer bij Elvia, dat onder meer Virgin Holidays als klant heeft, is service design dé onderscheidende factor in de service-economie. Product design past producten aan om te passen bij de klant, terwijl service design de service-ervaring zo creëert dat die de klant op het lijf geschreven is. Bij Virgin houdt service design in dat niet naar de laagste prijzen wordt gekeken, maar naar continu, intuïtief servicegedrag via alle communicatiekanalen. De klant wordt behandeld als rock star, niet als kuddedier.

Bron(nen):
Campaign (Special What`s next in digital)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10