zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Social media veranderen communicatievak



Deze nieuwe functies ontstaan vooral omdat bedrijven willen inspelen op de trend van social media. Omdat er alleen particuliere opleidingen zijn gericht op social media management, komen de meeste mensen voort uit de praktijk en putten ze uit eigen social media-ervaringen. Daarbij heeft iedere manager een eigen taak. De social media manager buigt zich bijvoorbeeld over de vraag via welke sociale media de organisatie klanten kan bereiken.

De community manager houdt zich meer bezig met het beheer van de diverse communities, op LinkedIn, Twitter en Facebook, terwijl de conversation manager echt communiceert op die communities. De content manager waakt weer over alle digitale communicatie in de organisatie en de webcare manager zoekt naar negatieve content om die positief te maken.

Bron(nen):
Communicatie (9-7-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10