zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

CEO voelt zich verantwoordelijk voor reputatie bedrijf



Uit het onderzoek `Merk en Reputatie in de Boardroom` blijkt verder dat de leiderschapstijl van de CEO niet altijd overeenkomt met de eigenschappen die aan het corporate merk worden toegedicht. Veel CEO`s vinden hun eigen stijl visionair, terwijl de bedrijfscultuur in feite proces- of marketinggericht is. De CEO`s hebben een sterk zelfbeeld en denken dat het externe beeld van hun bedrijf erg positief is. In de praktijk echter, is het zelfbeeld minder sterk en kan het externe beeld minder positief zijn.

De affiniteit van de CEO met het merk en de reputatie hangt veel af van de bedrijfstak. De ondervraagde CEO`s in bouw, techniek en financiële sector tonen terughoudendheid in hun profilering en die van hun bedrijf.

Bron(nen):
Marketing Research Base (juli/augustus 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10