zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Klantloyaliteit bij autoverzekeringen scoort best hoog



Hoewel uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde NPS voor aanbieders van autoverzekeringen negatief is, zijn de onderlingen verschillen tussen de aanbieders groot. De verzekeraars ZLM en Univé blijken bijvoorbeeld juist wel goed te scoren als het gaat om klantenbinding. De NPS van ZLM komt uit op 59 en die van Univé op 24. Interpolis en FBTO behalen ook een positieve score op klantenbinding, zij het minimaal met +1 en +4.

Bij ASR Verzekeringen, Delta Lloyd, Reaal Verzekeringen en Aegon is de klantenbinding juist erg zwak. Zij behalen scores van respectievelijk -30, -37, -28 en -27. Bij autoverzekeringen geldt dat loyaliteit wordt opgebouwd bij het eerste contactmoment. Ook is er een verband tussen het aantal jaren dat iemand klant is en de loyaliteit.

Bron(nen):
Verzekeringsblad (9-6-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10