zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Employee Value Proposition nog geen gemeengoed



Centraal in menig internal branding van bedrijven staat de zogeheten `OneCompany`gedachte met als doel de sociale cohesie en de merkbetrokkenheid te vergroten en de werknemers het gevoel te geven bij een hechte onderneming te werken met een aantal gezamenlijke kernwaarden en doelen. Een belangrijk vehikel hierbij is de EVP. EVP beantwoordt de vraag wat werknemers mogen verwachten van een OneCompany en waarin het bedrijf verschilt van andere, concurrerende ondernemingen. Dat kan lastig zijn.

De OneCompanygedachte doet opgeld in een tijd dat werknemers allesbehalve loyaal zijn, lifetime employment geen vanzelfsprekendheid is en organisaties bij voorkeur gebruik maken van flexibele schillen. Een geformaliseerd EVP zorgt er voor dat iedereen met losse verbindingen zich één voelt met de onderneming en actief gaat bijdragen aan het succes ervan.


Bron(nen):
Gids voor Personeelsmanagement (juni 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10