zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Slimme topman praat met frontliniemanagers



Volgens Hasan zijn het immers deze frontliniemanagers die verantwoordelijk zijn voor het succes van een onderneming. Hun feedback en meningen zijn dan ook essentieel voor de overall organisatiestrategie en stellen de ceo in staat continu op de hoogte te blijven van de jongste ontwikkelingen in de business en daar zijn concurrentievoordeel uit te halen. Hasan vindt het dan ook opmerkelijk dat topmanagers zo weinig tijd investeren in dit kader dat niet alleen 60% van de managementforce beslaat, maar dat ook nog eens direct leiding geeft aan 80% van de totale organisatiepopulatie.

Punten van aandacht voor de ceo die dergelijke gesprekken wil incorporeren in zijn drukke bestaan zijn: de selectie van een groep managers die eerlijke feedback verstrekt en voor een vertrouwde en veilige omgeving zorgen waarbinnen de meetings plaatsvinden. Ook is het noodzakelijk dat de gesprekken weliswaar gestructureerd, maar informeel verlopen.

Bron(nen):
Harvard Business Review (mei 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10