zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Hotelbestedingen stijgen fors



In 2010 namen de totale bestedingen in hotels in Nederland met 9% toe. De Europese groei bedroeg 7%, waarmee Nederland beter scoort dan het continent. De Nederlandse hotelbestedingen zijn in het eerste kwartaal van dit jaar met nog eens 3% gegroeid. Dat de bestedingen aantrekken is vooral te danken aan toeristen van buiten Europa. Zij komen weer meer deze kant op. Verder weten de hotels te profiteren van de toegenomen bestedingen in hotels (+5%) en een opleving in zakenreizen.

Overigens groeiden de bestedingen in Groot-Brittannië nog iets sneller dan in Nederland: +10%. In het onderzoek werd ook gekeken naar de bestedingen in Spanje (+8%), Frankrijk (+7%), Duitsland (+4%) en Italië (+4%). Dat buiten-Europese bezoekers van belang zijn voor Europa blijkt wel uit hun bestedingen. Per reis gaven zij 88% meer uit dan Europese toeristen.

Bron(nen):
Persbericht (18-5-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10