zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Schiphol wil gastvrijheid in DNA krijgen



Doel van de bijeenkomsten waarin persoonlijke vaardigheden centraal staan, is medewerkers zich bewust te maken van de impact van hun gedrag op de gastvrijheidsbeleving van passagiers. Volgens De Lange gaat het vaak om kleine dingen: iemand groeten, aankijken, een deur voor iemand openhouden. Dat zijn zaken die zeer op prijs worden gesteld door reizigers. En wanneer zulke kleine vaardigheden een automatisme worden en in de genen van de organisatie terechtkomen, dan is die organisatie op de goede weg.

Afgezien van gedragsbeïnvloeding speelt voor de realisatie van meer gastvrijheid ook de fysieke omgeving een belangrijke rol. Hierbij moet gedacht worden aan welkomstborden, gates met warmere kleuren, vriendelijkere balies, mooiere verlichting, meer variatie in zitgelegenheden en een klantvriendelijke securitycheck.


Bron(nen):
Facto Magazine (mei 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10