zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

CEO`s moeten niet bang zijn voor social media



Evers stelt dat topbestuurders nog in de ontkennende fase zitten, denken dat ze alle communicatie moeten kunnen controleren en dat ze onbereikbaar moeten zijn. Bovendien zijn ze bang voor het afbreukrisico. Volgens Gianluigi Cuccureddu van het sociale-mediabureau 90:10 speelt leeftijd ook en rol. Ceo`s zijn vaak van een oudere generatie die minder affiniteit hebben met technologie. Niet alleen hebben bestuurders weinig tijd, ze begrijpen ook niet wat ze allemaal met social media kunnen. Onverstandig, sociale media worden immers steeds belangrijker om contact te onderhouden met stakeholders, als platform om campagnes te voeren en als medium om marktinformatie aan te ontlenen.

Volgens Cuccureddu kunnen ceo`s zich hieraan niet onttrekken. Communicatieafdelingen laten hier nogal wat steken laten vallen. Zij zijn namelijk de aangewezen partij om de ceo hierin te begeleiden en op te voeden.

Bron(nen):
Communicatie (april 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10