Reclamefolders zijn nog steeds krachtig instrument
Het is niet effectief om een papieren folder zonder aanpassingen online te plaatsen. De informatiedichtheid van de folder is te hoog voor internet. In de digitale versie moet minder informatie per pagina worden opgenomen. In plaats van te focussen op een bepaald product kan beter een item worden behandeld, waar vervolgens passende producten aan worden gekoppeld. Bijvoorbeeld het thema winterklaar maken van de auto, gekoppeld aan aanbiedingen voor ruitenwisservloeistof. De papieren folder moet een goedkope, rommelige indruk voorkomen. Vergelijk het met een restaurant: wie daar een onverzorgd toilet aantreft zal zich zorgen maken over de keuken. Zo is het ook met een reclamefolder. De winkel en de folder moeten naadloos op elkaar aansluiten.
Een huishouden ontvangt gemiddeld 36 folders per week. Elk jaar valt 34 kilo ongeadresseerd drukwerk op de mat. Consumenten hebben de folder van Kruidvat voor het vijfde jaar achtereen benoemd tot beste folder.
Bron(nen): Tijdschrift voor Marketing (Marketing RSLT)