zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Omzet van Unilever neemt fors toe



Het is de vraag of Unilever de goede prestaties in het vierde kwartaal kon voortzetten. De grondstoffenprijzen zijn hoog en Unilever tracht dat te compenseren via lagere marketinguitgaven. Dat kan het concern zich gezien de concurrentie niet lang permitteren. Prijsverhogingen zijn om dezelfde reden ook riskant. Topman Paul Polman wil in de eerste plaats de omzet verhogen. Als dat een mooie winst oplevert is het fijn, maar groei heeft prioriteit.

Meer dan de helft van de omzet wordt gerealiseerd in opkomende landen als China, India en Brazilië. Unilever is goed gepositioneerd om daar de komende decennia veel meer te halen. De markt voor persoonlijke verzorging groeit jaarlijks met 6% en de markt voor voeding met 2%. Persoonlijke verzorging heeft een aandeel van 30% in de totale omzet van Unilever.

Bron(nen):
Elsevier (29-1-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10