zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Chinese markt voor mannencosmetica trekt enorm aan



De verkoop van cosmetics en verzorgingsproducten voor mannen in China kwam in 2010 al hoger uit dan in Noord-Amerika. De markt groeit tot 2014 ook vijf keer sneller. De jaarlijkse groei wordt geraamd op 29%, tegen 5,7% in Noord-Amerika en 7,9% in Europa. In 2010 bereikt de omzet zo`n 270 miljoen dollar. Stijgende inkomens, de groeiende populariteit van mannenbladen en de notie dat een verzorgd uiterlijk voordeel oplevert bij sollicitaties en zakelijk succes zijn de voornaamste redenen voor de groei van mannencosmetica. Eerst kochten mannen vooral dure horloges, pennen en schoenen als statussymbool, daarna volgde kleding en de laatste paar jaar is dat steeds vaker cosmetica.

L`Oréal is het grootste mannencosmeticamerk in China met in 2009 een aandeel van 32%. Het Chinese Shanghai Jahwa United neemt de tweede plaats in, gevolgd door Shiseido en Beiersdorf.

Bron(nen):
Bloomberg Businessweek (9-1-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10