Coaching door ANWB-manager helpt autowasbedrijf van Gül op weg
Oprichter Sinan Gül wil zijn bedrijf, dat op dit moment zes vaste werknemers en 30 flexwerkers in dienst heeft, verder laten groeien. Daartoe meldde hij zich aan voor het project Dare to have a Dream, waarbij allochtone ondernemers een jaar lang in de leer gaan bij een Nederlandse topondernemer. Hij werd geselecteerd en is het komende jaar gekoppeld aan directeur Arjel Woudstra van de ledenvereniging van de ANWB. Met name op het gebied van het uitrollen van een landelijk netwerk en een eigen webshop hoopt hij veel te hebben aan de samenwerking.
Met zijn watervrije wasmethode bespaart Gül liefst 150 liter water, 14 kilowattuur elektriciteit en 9 kilo CO2 per auto. Met een prijs van 14,95 per gewassen auto slaagde hij er inmiddels in contact te leggen met onder meer Q-Park, TNT en de gemeente Amsterdam. De koppeling aan Woudstra was voor Gül een geschenk uit de hemel, geïnitieerd door de Dutch Dream Foundation van ondernemer Atilla Aytekin.