zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Brand management rendeert via evenement



Volgens Brand PR Manager Norbert Cappetti, verantwoordelijk voor de marketing rond Amstel en Heineken, is gebleken dat met name pr belangrijk is bij het neerzetten van evenementen, met relatief weinig andere marketingondersteuning. Een voorbeeld is het mediacafe dat georganiseerd wordt voorafgaand aan De Vrienden van Amstel LIVE!, bij de bekendmaking van de artiesten. Die prelude is de volgende dag zichtbaar in een hogere ticketverkoop. Een ander belangrijk aspect is ook de, mede dankzij social media, opgebouwde database van enkele duizenden `vrienden van Amstel`, een community die met een enkele muisklik bereikt kan worden.

De evenementen van Heineken en Amstel zijn ook de gedroomde gelegenheden voor hospitality. Voor Heineken gaat het daarbij primair om horeca- en retailrelaties. Daarnaast kunnen andere bedrijven gebruik maken van arrangementen en zo meeliften op de naamsbekendheid van het evenement. Het merendeel van de evenementen is echter op de consument gericht.

Bron(nen):
Event view (december 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10