zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Retail zoekt naar evenwicht tussen winkel en online



De reisbureauwereld was immers een van de eerste retailsegmenten waar online de opkomst doormaakte. Hier is nu echter een omslag in gaande. Er wordt steeds vaker gekozen voor een integratie van offline contact met online contact. Bij Unique hebben ze de verschuiving van winkel naar online contact ook doorgemaakt. Zij zijn hierin echter nog niet zo ver als D-Reizen. D-Reizen heeft in de slag tussen fysieke en online winkels de strijd naar eigen hand gezet door op de inrichting van virtuele technieken in te zetten.

Volgens Frans van der Werff, manager e-commerce bij D-Reizen, heeft dit tot veel voordelen geleid. De winkels zijn efficiënter en flexibeler geworden, zonder het online element uit het oog te verliezen. Daardoor is de winkel nu weer leidend geworden in klantcontact. Unique voelt zich geïnspireerd door deze manier van werken en probeert onder meer testwinkels uit op basis van het Nieuwe Werken en met regionaal contact.

Bron(nen):
Event view (december 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10