zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Cartoons veroveren wereld van de volwassenen



Het beste bewijs dat cartoonfiguurtjes geen kinderspel meer zijn, is wel het Japanse katje Hello Kitty. Met een collectie sieraden, chique make-up en een luxe eigen winkel in New York heeft deze strippoes haar klauwtjes in de volwassen consument geslagen. Ken Belson beschrijft in zijn boek `Hello Kitty: The Remarkable Story of Sanrio and the Billion Dollar Feline Phenomenon`, waarom Japan zoveel cartoon-karakters exporteert. Belson is journalist bij The New York Times en woonde zelf jaren in Tokio. Volgens hem heerst er in Japan een echte stripcultuur. Zo zag hij in de ochtendspits in de metro vaak zakenmannen vuistdikke stripboeken lezen. Ook lopen er veel volwassenen in bijvoorbeeld Mickey Mouse-shirts.

Volgens Andrew Watson, creatief directeur bij Amsterdam Worldwide, heeft alles wat uit Japan komt iets cools, van animatie tot gadgets. Zijn bureau maakte dan ook eerder dit jaar een animatiefilm in mangastijl voor het sportmerk Onitsuka Tiger.

Bron(nen):
Adformatie (12-3-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10