zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Klachtenmanagement is verplichte focus bedrijven



Effectief afhandelen is niets meer of minder dan het structureel regelen dat een veel voorkomende klacht niet meer voorkomt. Voorts moet het oplossen en afhandelen van een klacht ook tot een grotere klanttevredenheid leiden en een vast onderdeel van de klantenstrategie worden. Afgezien van mogelijke imagoschade, kost een verwaarloosde of steeds terugkerende klacht het bedrijf gewoon geld. Kostentechnisch moeten medewerkers een tweedelijns klachtenbehandeling voorkomen, het inschakelen van de tweede lijn of zelfs accountmanagers is immers kostenverhogend.

Echter, uit onderzoek van Oracle blijkt dat 65% van de bedrijven niet in staat is een klacht met een telefoontje te verhelpen. Tegelijkertijd is 48% van de klanten geneigd te vertrekken na een onbevredigende klachtenafhandeling.

Bron(nen):
Customer Contact Magazine (december 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10