zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Communicatieraamwerk is handige beslisboom bij crisis



Een crisissituatie moet langs drie dimensies beoordeeld worden: Is de beschuldiging waar? Is de crisis ernstig? Identificeren klanten zich met het merk? Zijn de antwoorden op die kernvragen over de situatie bekend, dan kunnen managers de juiste communicatieaanpak bepalen. Het raamwerk vat de beslisboom samen die de basis vormt. De benaderingen kunnen het beste in verschillende synergetische combinaties gebruikt worden. Het keuzemenu om te komen tot een beperking van de percepties van merkverantwoordelijk, merkintentionaliteit en herhaling bestaat uit interventies zoals schoon schip maken, de halo oppoetsen, `niet alleen ik` en inenting.

Andere tactieken zijn om de beschuldiging te weerleggen, ontkennen en de beschuldiger belasteren. Vuistregel blijft dat snel reageren noodzakelijk is om escalatie te voorkomen. En er moet altijd een gedetailleerd crisisplan klaarliggen.

Bron(nen):
Management Executive (november/december 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10