zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Bedrijven moeten IT-strategie voor mobiele apparaten hebben



IT-managers moeten in samenwerking met medewerkers in kaart brengen welke wensen er bestaan over de functionaliteiten van mobiele apparatuur. Bijvoorbeeld chatfuncties tussen medewerkers en location-based services, zodat het in één oogopslag duidelijk is wie waar en op welk moment beschikbaar is. Met het oog op de toenemende professionalisering van gebruikers en de groei van het aantal soorten mobiele apparaten moet er vanuit de organisatie een heldere visie komen. Het is zaak om een infrastructuur- en applicatielandschap te bouwen dat de `prosumer` intuïtief ondersteunt.

Grofweg zijn er drie mobiele innovatiestrategieën. Bij de eerste is het uitgangspunt dat de mobiel het gewoon moet doen, bij de tweede dat er een basisset aan diensten is met ruimte voor aanpassingen en bij de derde dat medewerkers eigen devices kunnen kiezen en naar eigen smaak kunnen inrichten.

Bron(nen):
Informatie (december 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10