zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Sociale intranet heeft strategische waarde voor organisatie



Een belangrijke voorwaarde voor het functioneren van het sociale intranet is om medewerkers als mens in plaats van resource een gezicht te geven. Dit geschiedt aan de hand van een wie-is-wie gids waar medewerkers hun profielen kunnen invullen. Het uitgebreide profiel bevat feitelijke organisationele informatie over medewerkers, maar kan zelf aangevuld worden door de medewerker. Het dynamische profiel daarentegen zoomt in op de vraag what`s on my mind - het maakt, via micro blogs en postings, zichtbaar wat collega`s bezighoudt. Dankzij de dynamische profielen vermindert sociaal intranet de verkokering binnen de organisatie door mensen onderling te verbinden.

De expert finder voegt ten slotte nog meer waarde toe aan de profielen door niet alleen aan te geven what`s on one`s mind, maar ook door aan te geven wat iemands plaats in en waarde voor de sociale groep is wat betreft expertise, kennis en inspiratie.

Bron(nen):
Tiem (winter 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10