zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

E-mailmarketing moet echt relevant zijn



De verzenders kunnen daarom maar beter zorgen dat hun boodschappen echt relevant zijn. Dat kan onder meer via segmentatie. Daarmee worden diverse doelgroepen gedefinieerd en vervolgens wordt de boodschap per doelgroep aangepast. Als bijvoorbeeld iemand wekelijks luiers koopt bij de Albert Heijn, dan doe je hem meer plezier met een bonusaanbieding voor luiers dan consumenten die nooit luiers kopen. De boodschap kan tevens worden aangepast op basis van de relatielevenscyclus tussen bedrijven en consumenten. Enkele fases zijn identificeren en werven, verwelkomen, uitbouwen, behouden en reactiveren. Elke fase levert een andere informatiebehoefte op.

De communicatie kan ook worden gebaseerd op voor de klant relevante events en gebeurtenissen, zoals een (eerste) aankoop, een klacht, een schademelding, een donatie of verjaardag.

Bron(nen):
Emerce (november 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10