zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Werkkleding is niet aangepast aan vrouwelijke behoeften



Met kleinere maten en wat roze details alleen komen werkgevers niet meer weg, stelt Agnete Enga, oprichtster van design consultancy Smart Design. Met het project `Femme Den` staat Enga op het punt uit te breiden van de VS naar Europa. Het begint volgens haar al in de winkel. Een vrouwvriendelijke winkel heeft een op vrouwen afgestemde inrichting en zacht licht. Te vrouwelijk is echter ook niet goed, dat stoot sommige vrouwen af en weerhoudt mannen van het bezoeken van een winkel.

Een voorbeeld van uniseks kleding die van mannen uitgaat is operatiekleding: ontworpen voor een XL formaat man, terwijl het merendeel van de dragers inmiddels vrouw is. Aanpassingen aan het vrouwelijk lichaam maakt de kleding functioneler en aangenamer om te zien.

Bron(nen):
Design Week (30-9-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10