zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Randstad breidt uit in Japan



Met de overname gaat een wens van topman Ben Noteboom in vervulling. De Japanse uitzendmarkt is 40 miljard euro groot en er zijn groeiperspectieven. `Uitzending in industrie en administratie mag pas enkele jaren in Japan`, aldus Noteboom. `Daarna groeide de markt met 30% per jaar, tot de crisis. De langetermijnvooruitzichten blijven goed, mede dankzij de vergrijzing. De Japanse arbeidsmarkt wordt krapper, zodat werknemers meer keuze krijgen en uitzenders meer werk.` De Japanse uitzendmarkt is, na de VS, de tweede in de wereld.

De Japanse uitzendmarkt is zeer gefragmenteerd. De grootste onderneming, Recruit, heeft een marktaandeel van nog geen 10%. FujiStaff is de zesde speler en heeft volgens Noteboom een aandeel van 1,3%. Over boekjaar 2010 heeft FujiStaff omgerekend 540 miljoen euro omgezet, en dit jaar zal de omzetgroei naar verwachting 5% bedragen. Het eerste contact tussen Randstad en FujiStaff dateert al van 2005, in 2008 kocht Randstad de eerste aandelen.

Bron(nen):
Het Financieele Dagblad (14-8-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10