Met de overname gaat een wens van topman Ben Noteboom in vervulling. De Japanse uitzendmarkt is 40 miljard euro groot en er zijn groeiperspectieven. `Uitzending in industrie en administratie mag pas enkele jaren in Japan`, aldus Noteboom. `Daarna groeide de markt met 30% per jaar, tot de crisis. De langetermijnvooruitzichten blijven goed, mede dankzij de vergrijzing. De Japanse arbeidsmarkt wordt krapper, zodat werknemers meer keuze krijgen en uitzenders meer werk.` De Japanse uitzendmarkt is, na de VS, de tweede in de wereld.
De Japanse uitzendmarkt is zeer gefragmenteerd. De grootste onderneming, Recruit, heeft een marktaandeel van nog geen 10%. FujiStaff is de zesde speler en heeft volgens Noteboom een aandeel van 1,3%. Over boekjaar 2010 heeft FujiStaff omgerekend 540 miljoen euro omgezet, en dit jaar zal de omzetgroei naar verwachting 5% bedragen. Het eerste contact tussen Randstad en FujiStaff dateert al van 2005, in 2008 kocht Randstad de eerste aandelen.