Tot 2013 worden de uitgaven aan marketing en promotie gereduceerd naar 20 miljoen euro. Dat komt neer op 68% van de totale bestedingen. In 2011 wordt het niveau van 2010 gehandhaafd: 22 miljoen euro. Op zogeheten kwaliteitsaangelegenheden wordt in 2011 en 2012 jaarlijks 100.000 euro bezuinigd. De Stichting Vaste Keuring Commissie is goed voor 40% van de totale uitgaven aan kwaliteitsaangelegenheden. De bezuinigingen zouden nog hoger zijn als de commissie een reserve had aan willen leggen van 40% tot 50% van de bestedingen in 2013. In de huidige plannen komt dit aandeel uit op 32%.
De inkomsten zijn in 2010 fors lager, en daarom is er een bezuinigingscommissie opgericht. Door de economische crisis vielen de heffingsinkomsten tegen, en daarnaast is de vakheffing bloemkwekerij dit jaar gedaald met 10%. Tevens dalen de inkomsten doordat de vakheffing handel is aangepast.
Bron(nen): Vakblad voor de Bloemisterij (2-7-2010)