zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

WK Voetbal is commercieel aantrekkelijk evenement



Daarbij zijn er tussen de continenten wel aanzienlijke verschillen. In Zuid-Amerika geeft 78% van de mensen aan het WK te volgen, terwijl dit in Noord-Amerika maar 19% is. Voor Europa en Asia Pacific geldt een percentage van 55%. Het Duitse onderzoeksbureau Sport+Markt onderzocht zelf ook nog eens wat de sponsorbedragen zijn die de wereldwijde FIFA partners besteden aan de voetbalevenementen in de periode van 2007 t/m 2014.

Daaruit kwam naar voren dat merken als Adidas, Sony, Visa, Coca-Cola en KIA zo`n 150 tot 250 miljoen euro spenderen voor FIFA-sponsoring. Het WK Voetbal is echter niet alleen interessant voor grote spelers. Ook fabrikanten, de retail en detailhandel spelen in op het evenement. Supermarkten komen met WK-gadgets als de Welpies en Wuppies van AH en fabrikanten introduceren onder meer oranjevla (Campina) en toiletpapier (Page).

Bron(nen):
Retailtrends (juni 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10