zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Effectieve middenmanager weet goed te communiceren



Met name belangrijk voor de middenmanager is het hebben van een goede vertrouwensrelatie met beide partijen. Bij vertrouwen gaat het erom dat de persoon die het vertrouwen schenkt (trustor) zich kwetsbaar duft op te stellen naar degene die het vertrouwen ontvangt (trustee). De trustor heeft positieve verwachtingen van de trustee die te omschrijven zijn in termen van openheid, eerlijkheid, welwillendheid, betrouwbaarheid en competentie.

Cruciaal voor het vertrouwen is de communicatie die de middenmanager hanteert. Uit onderzoek naar de communicatie van acht gemeentesecretarissen blijkt dat ze het begrip vertrouwen vooral vertalen naar consequent gedrag, integriteit, met een mond praten, het delegeren van taken en het tonen van welwillendheid. Voor het bevorderen van vertrouwen noemende de secretarissen met name zichtbaarheid en openheid.

Bron(nen):
Interne Communicatie (30-5-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10