zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Grafische bedrijven moeten anders leren werken



Niet het productportfolio, productieproces of het machinepark zijn de zaken die ertoe doen, maar het centraal stellen van de klant. En dat begint bij kennis van de doelgroep. Die kan vergaard worden door vakbeurzen van de doelgroep te bezoeken, relevante vakliteratuur te lezen en branche-informatie op te vragen bij banken. Ook is het raadzaam zicht te krijgen op de klant via social media - bijvoorbeeld diens LinkedIn-account. De graficus moet bewust een doelgroep kiezen waar hij iets mee heeft, waar zijn interesses liggen en hij moet een specialisme kiezen. Het kiezen van een focusgebied maakt een graficus namelijk herkenbaar voor de markt en zijn klanten.

Afgezien van specialisatie is ook flexibiliteit in de dienstverlening een noodzakelijkheid. Zo kan een binderij bijvoorbeeld ook het drukwerk gaan verzorgen of inkopen wanneer de klant hierom vraagt.

Bron(nen):
Graficus (mei 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10