zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Houthoff Buruma zet computerspel in voor rekrutering



Creatief directeur Marcus Vlaar van Ranj kwam met het voorstel een ingewikkelde levensechte computersimulatie te ontwikkelen voor een casus die Houthoff de mogelijkheid bood om de eigen kantoorwaarden te integreren en op hetzelfde moment kandidaat-advocaten aan het werk te zien in een levensechte omgeving. Eerder boekte Ranj al succes met het internationaal bekroonde Sharkworld, een serious game waarmee projectmanagers kunnen worden getraind.

In `Houthoff Buruma The Game` krijgen deelnemers de opdracht binnen anderhalf uur een `letter of intent` op te stellen voor een overname van een fictief Nederlands familiebedrijf, `t Hoen. Ze moeten daarbij honderden documenten doorspitten, waaronder uittreksels van de Kamer van Koophandel, patentenregisters en complete websites van bedrijven en andere stakeholders.

Bron(nen):
Het Financieele Dagblad (3-6-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10