Het is een vorm van dienend leiderschap. In Mulcahy`s woorden: mensen moeten de strategie begrijpen, omarmen en snappen hoe ze kunnen bijdragen. Mensen moeten echt geloven in de uitkomst, de ceo kan dat niet voor ze doen of ze daartoe dwingen. Volgens Mulcahy staan we aan de vooravond van een nieuwe generatie leiders en is het leiderschapsparadigma ontegenzeggelijk aan het verschuiven. Dat geldt ook voor bedrijven. Zij moeten in operationeel opzicht platter, flexibeler en adaptiever worden. Voorts moeten ze mondialer worden en de interregionale verschillen beter begrijpen. Diversiteit wordt dus een bron van concurrentievoordeel.
Diversiteit is echter niet iets dat vanzelf ontstaat - het vergt focus en management, het creëren van verwachtingen en het stellen van harde doelen. Mulcahy weet waarover ze spreekt en heeft zich altijd hard gemaakt voor meer diversiteit en meer topvrouwen binnen Xerox. Immers, wie niet inzet op vrouwen, laat de helft van zijn potentieel onbenut.