zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Netcentrisch werken maakt crisismanagement efficiƫnter



Al met al is er dan sprake van een snellere en efficiƫntere manier van informatie-uitwisseling, zodat hulpdiensten beschikken over de juiste informatie, de juiste actoren, de juiste plaats en de juiste tijd. Hierbij moet nog wel onderscheid gemaakt worden tussen de huidige situatie en de verwachte situatie (prognose).

Als verschillende disciplines op de hoogte zijn van elkaars werkprocessen en acties, is de kans groot dat alle hulpdiensten bij elkaar in de pas blijven lopen in plaats van achter de feiten aan te gaan bij een grote ramp of calamiteit. Wat opvalt bij netcentrisch werken is dat het standaard cliƫnt-servermodel vervangen wordt door een peer-to-peer (P2P) netwerk. Alle hulpdiensten kunnen zo overdrachten van informatie zoals bijvoorbeeld een sitrap (situatierapport) starten en/of beƫindigen.

Bron(nen):
Security Management (april 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10