zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Nederlandse supermarkten vergeleken



Een andere waarneming heeft betrekking op de leeftijd: tweederde van de werknemers is twintig jaar en jonger en ruim 70% daarvan is uitzendkracht, oproepkracht of uitzendkracht. De gemiddelde werktijd per werknemer bedraagt rond de 10 uur. Hulp- en oproepkrachten werken iets meer dan 3 uur per week, fulltimers en parttimers respectievelijk 36 en 20 uur. Uit een studie van Retail Research Systems blijkt dat de arbeidskosten meebewegen met de economie - zijn bestedingen goed, dan wordt er meer geinvesteerd in service. In de praktijk blijkt dat echter niet zo te zijn: in een opgaande economie gaat de meerverkoop van de meest winstgevende retailers namelijk harder dan de meerkosten aan personeel.

De extra verkoop is dus geen gevolg van extra service, als de omzet toeneemt, wordt extra personeel ingezet. Een korte recessie is dan ook bevorderlijk voor het personeeelsbeleid van een retailer.

Bron(nen):
Retailtrends (april 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10