zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Intermediair komt in opstand tegen verzekeraars



Veldhuis stelt dat CAR geen beloningsmodel is, maar een poging van verzekeraars om het intermediair terug te drukken in de rol van agent. Hij voorspelt dat CAR een einde zal maken aan laagdrempelig en onafhankelijk assurantieadvies in Nederland. Volgens hem hebben de verzekeraars miljoenen geïnvesteerd in backofficeprocessen en systemen waardoor er overcapaciteit is en dus behoefte aan schaalvergroting. En dat laatste kan alleen met een agentenkorps dat door verzekeraars te sturen is. In hun productiehonger stuiten verzekeraars echter op onafhankelijke adviseurs: productontwikkeling vindt immers plaats bij gevolmachtigden en serviceproviders.

Dit scenario willen verzekeraars afwenden door het passeren van het intermediair via directe labels als Ditzo en Allsecur. Een andere manier is door de machtsonbalans in het intermediaire kanaal middels wetgeving te herstellen. En dat is dan ook de bedoeling van CAR, dat verzekeraars een vrijbrief verschaft om zaken te doen met wie ze maar willen.

Bron(nen):
Assurantie Magazine (26-3-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10